lördag 29 januari 2011

Sala och sillsallad

.

.
Ett av höstens större jobb var fyra mattor till ett kök. Jag fick göra en av mina favoritmodeller Sala, döpt efter en gammal favorit jag hittade på loppis i Sala. Dessutom blev det en liten snutt "Sillsallad" att lägga innanför altandörren. Jag tycker det är svårt att väva "Sillsallad" där varje trasa är ett val. Då får jag beslutsångest....
.


.
.
.
Rosengång över 8 trådar blir tjocka och stadiga. Sådana borde man göra oftare...
.
Ha en fortsatt skön helg!
.
Viktoria
.

5 kommentarer:

Moni sa...

Så fina mattor, alltid så fina!
De här sala- mattorna är en sort som skulle passa bra i vårt kök också.
Jag känner att det snart är dags att besöka er i Gula industrihuset. så längesedan jag var där nu.
Kram Moni

Anonym sa...

Så fina dessa mattor är,du har så fina färgkombinationer...... Jag undrar när det är öppet i det Gula industrihuset?Jag bor utanför Örebro så jag har ingen koll på det.Skulle gärna ta en tur framåt våren..Hälsningar Marie

Meta Skoglund sa...

Väldigt vackert!! Vilket gediget hantverk du lämnar ifrån dig! Grattis. / Meta

MrsUniversum sa...

Väldigt vackra gråtoner.

nattugglan sa...

Vackra mattor du väver.. den i grått föll mej i smaken..kanske nått jag får ta mönster av, brukar väva åt mej själv.. Har opp lagt en lila/vit just nu som dottern skall ha..Ha en bra dag...