onsdag 2 juni 2010

De gröna stolarnas stad

.

.
Vi var i Paris i helgen. Tankade lite inspiration. Vi gick och vi gick och njöt av den vackra staden. Jag blev så fascinerad att det fanns så många gröna oaser och att det i varje oas fanns hundratals vackra gröna stolar att slå sig ner och vila sina trötta fötter i.
.
Jag skulle gärna ha tagit med mig en stol hem. En sån där låg lite bakåtlutad solstol.
.

.
Vilka satt här igår? En skolklass i väntan på guidning i Palais du Luxembourg?
.


.
Au revoir,
.
Viktoria
.

3 kommentarer:

Stina sa...

Paris är en underbar stad! I höstas återsåg jag staden efter ca 20 år och tyckte lika mycket, om inte ännu mer om den. Jag ledsnar aldrig på gatulivet, caféerna ,maten och atmosfären.

Ulla sa...

Härlig helg,det förstår jag. Det ska bli trevligt att se vad inspirationen leder till. Trevlig helg!

Lilli sa...

Vilka vackra bilder du tagit på Paris-exteriörer! Jättefint! Har varit i Paris endast en (= 1 st) dag. Det var på 1970-talet och vi gick runt till fots, efter karta och besåg staden!