fredag 6 november 2009

7 saker om mig och en matta

.

.
Det har inte varit så mycket mattor på bloggen på sistone. Det beror inte på att jag inte väver, utan snarare på att glömmer att fotografera medan det är dagsljus.
.
Det är liksom otakt i "bloggsäsongerna". På sommaren finns det gott om tillfällen att fotografera, men ont om tid att skriva inlägg. Men på det mörka halvåret är det liksom tvärtom.
.
Senast nerklippt är två "kattmattor" med rött och blått i bårderna. De är två syskon, en på 2 meter och en på 4 meter, som ska flytta till Stockholm så snart jag fått ordning på fransarna. Med tid och stund ska de få ytterligare ett syskon - en lite bredare variant.
.

.

Jag fick en utmaning av Birgitta, som väver så fint. Utmaningen går ut på att skriva 7 saker om mig själv....
.
1.Vävde min första matta för mindre än tre år sedan – januari 2007.
.
2. Jag väver mina mattor på Björkenborg (än så länge), men bor på Loppberga. Snart kommer flertalet mattor vävas i Gula Industrihuset i Stallarholmen.
.
3. Jag utbildade mig till revisor, men hamnade i finansbranschen. Först på tidningen Affärsvärlden sen på Folksams Kapitalförvaltning. Nu vet jag knappt vad Ericsson står i.
.
4. Jag är mörkrädd. En riktig fegis.
.
5.Min man säger att jag är petnoga när jag frågar vad jag ska skriva. Jag hade funderat på om jag skulle skriva pricknoga, så det ligger väl något i det.
.
6. Jag tittar i stort sett aldrig på TV, men jag har en last som håller mig fast varje höst. Jag har sett nästan alla avsnitt av Idol. Alla säsonger. Själv är jag tondöv.
.
7. Jag drömmer om att få vara delaktig i ett Konsthantverkarnas hus, ett samarbete mellan massor av öppna ateljér. En början är arbetet med de Kreativa Marknaderna och flytten till det Gula Industrihuset i Stallarholmen.
.
....och så ska jag skicka utmaningen vidare till 7 andra bloggare som jag värdesätter. Men jag tycker alla är så fantastiskt duktiga så jag skickar den vidare till er alla och hoppas att någon plockar upp utmaningen. Lycka till!
.
Ha en bra vecka,
.
Viktoria

4 kommentarer:

Blomster och Ting sa...

Hej Viktoria! Vad säger du om det här? Nu har även jag börjat blogga. Det är stort!!!
Välkommen in och titta.

Hälsningar Maili.

Anonym sa...

Hej Viktoria!
Jag gillar att läsa din blog.
dina mattor är jette bra :)
ja har ocksa en vävatelier mest väver jag hemtextielier.

Manga hälsningar fran tyskland Patricia

Birgitta sa...

Hej Viktoria! Roligt att du tog dej tid att svara på utmaningen. Roligt att få veta lite mer om dej. Vilka fina mattor du vävt nu. Dom gillar jag.
Du har väl sett att jag har tävling på gång.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Britt-Marie sa...

Detta var en åhhh matta, så vacker den är. Kul att få veta lite om dig.

Kram